DERMATOFITOZA  (dermatophytoses of epidermis)

Neke od gljivica koje mogu zaraziti kožu, kosu i nokte članovi su vrste Trichophiton, Microsporum i Epidermophiton.

Najčešće su infekcije stopala pod nazivom tinea pedis (atletsko stopalo).

Tinea pedis je često hronična bolest, a obilježava je različiti stepen eritema i edema, ljuspanja, svrab i ponekad stvaranje vezikula. Bolest može biti lokalizovana ili proširena, ali je gotovo uvijek zahvaćeno područje između četvrtog i petog nožnog prsta. Pri infekciji noktiju na nogama, (tinea unguium) oni postaju neprozirni, zadebljani i puni subungualnih otpadaka. Drugo po redu najzahvaćenija područje su prepone, a u ovom slučaju muškarci češće oboljevaju. Bolest se pojavljuje u vidu ljuskaste, eritemski erupcije, koja ne zahvata skrotum.

Dermatofitne infekcije temena, (tinea capitis), takođe su dosta česte, posebno u gradskim klinikama. Najdominantniji organizam, Trichophiton tonsurans, može izazvati relativno neupalnu infekciju koja se može manifestovati u obliku dobro izdvojenih ili nepravilnih difuznih površina blagog ljuštenja i gubitka kose. Pažljiviji pregled temena otkriće mnogo odlomljenih delića kose koji liče na niz crnih tačkica. Tinea capitis uzrokovana Microsporum audouinii ima oštro izdvojeno, neinflamirano područje puno dlaka prelomljenih blizu površine kože. Tinea corporis ili proširena infekcija na područjima kože bez dlaka, različito se pojavljuje, zavisno od težine propratne upalne reakcije. Može se pojaviti u prstenastom obliku  ili u vidu dubokih zapaljenskih čvorića (poznati kao kerioni, ako su na temenu) ili granuloma.

Za liječenje dermatofitnih infekcija može se primjeniti i lokalna i sistemska terapija.

S_38

Tinea pedis