GENITALNE BRADAVICE – KONDILOMI (condylomata acuminata)

Kondilomi su visoko zarazna polno prenosiva bolest, koju uzrokuju određeni tipovi HPV virusa. S obzirom na to da su veoma rasprostranjeni i da je teško kontrolisati njihovo prenošenje, potrebno je znati kako im se suprotstaviti.

Simptomi kondiloma su uglavnom male roze tačkice ili narasli plikovi ili jedan plik (šiljasti kondilomi), koji izgledaju kao male bradavice. Mogu izgledati i kao crvene, roze i bijele fleke na koži u genitalnom predjelu i to su tzv. ravni kondilomi, koji su u ravni koži i ispoljavaju se promjenom boje tkiva.
Simptomi HPV infekcije mogu izostati dosta dugo, ponekad i godinama, ali u većini slučajeva ćete u naredna tri mjeseca nakon seksualnog kontakta sa oboljelom osobom primjetiti simptome.
Kondilomi se obično razvijaju iz HPV virusa onda kada je organizam najslabiji, kao kada ste bolesni ili kada spavate nedovoljno i nekvalitetno. Zdrava ishrana i trening su vrlo važni faktori u spriječavanju pojavljivanja kondiloma.

Simptomi kada je HPV infekcija prisutna su dakle obično primjetniji kod muškaraca nego kod žena, budući da su bradavice vidljivije na penisu i oko korijena penisa, nego li u okolini vagine. Žene mogu da prođu bez vidljivijih simptoma, ali ako se zaraze, postoji povećana mogućnost za rak grlića materice, budući da je zaraženost HPV virusom neophodan preduslov za ovu bolest.

SIMPTOMI KOD MUŠKARACA:
Muškarci su često samo prenosioci, a kada se simptomi pojave, javljaju se kao bradavice na penisu, odnosno osip na penisu, crvene, roze tačke i tačkice oko baze (korijena) penisa, na kožici, glaviću i u okolini, kao i unutar analnog otvora (anusa).

SIMPTOMI KOD ŽENA:
Kod žena su simptomi isti kao kod muškaraca, samo se javljaju mnogo češće. Polne bradavice se kod žena mogu pronaći u vidu tačkica i plikova spolja, u predjelu vagine, kao i u unutrašnjosti vagine, unutar usmina (malih i velikih usana). Mali plikovi se mogu pojaviti i dublje unutar vagine, zbog čega je PAPA test (Papanikolau test), neophodan za žene svih uzrasta kako bi se izbjegle moguće komplikacije, koje mogu nastati ako se bolest ne liječi adekvatno.

Liječenje kondiloma, pod kojim se zapravo podrazumjeva uklanjanje kondiloma se radi dosta uspješno, ali ne postoji lijek koji će zauvek odstraniti HPV virus iz organizma. U većini slučajeva, organizam se vremenom sam očisti od virusa. Iako se virus koji izaziva kondilome ne može ukloniti, osim ako se organizam sam vremenom izbori sa njim, samo skidanje kondiloma je prilično jednostavno i postoji nekoliko metoda.

U našoj ordinaciji se kondilomi uspiješno uklanjaju radiotalasima.

Genitalni kondilomiS_52